http://www.sekretrozwoju.ecom.net.pl/

„JAK dobrać biznes do swojej osobowości?”

 

 

Dobór takiego rodzaju biznesu, który będzie najlepszym i najtrwalszym FUNDAMENTEM dla Twojego sukcesu, to pierwsze zadanie, jakie należy wykonać zanim wystartujesz.


Rób wszystko w zgodzie ze sobą. Jeżeli coś zmieniasz – rób to przez ewolucję, nie rewolucję. Kontroluj ten proces.


Mam na myśli dobór SYSTEMU w jakim będziemy budować biznes, a nie jego rodzaj branżę, czy produkt. Myślę o:

* biznesie tradycyjnym i o
* biznesie MLM.


Odpowiedz sobie droga bizneswoman i drogi biznesmenie, czy Twoja natura, Twoje predyspozycje tu i teraz umiejscawiają Cię na rynku wewnętrznym, czy na rynku zewnętrznym? To niezwykle istotne!

Rynek wewnętrzny to wszystko to, co służy do wytworzenia produktu oraz do zarządzania wewnątrz firmy – łącznie z zarządzaniem marketingiem.


Rynek zewnętrzny to wszelkie działania, mające na celu:

* budowanie brendu firmy
* sprzedaży produktu
* relacji rynek wewnętrzny a rynek zewnętrzny
* kreowanie rynku.


Zawsze zacznij od odpowiedzi na pytanie – w czym jestem najlepszy? To znacznie zwiększy prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu TU i TERAZ.

 

Można również rozpocząć w inny sposób – od strony produktu, ale wtedy włączasz adrenalinę – która nawiasem mówiąc potrzebna jest w każdym biznesie – i narkotyzujesz mózg. Oczywiście są setki przykładów sukcesu odniesionego w ten sposób tzn. rozpoczynając od doboru produktu. Jednak ludzie odnoszą tutaj także tysiące, dziesiątki tysięcy porażek.

 

Warto zadbać o swój sukces.

 

Jak często to PRZYPADEK rządzi naszym życiem – szczególnie życiem biznesowym. Dlatego ostatnio często zastanawiam się, czy to tylko przypadek, czy już reguła.


Proszę rozejrzeć się wokół siebie i stwierdzić jak wiele jest takich zdarzeń.

To nie jest nic złego, tylko stopień ryzyka zbyt duży.

Nasze życie to nie próba generalna, tylko już właściwy spektakl.

Jeżeli przypadek dał Ci sukces i jesteś z tego zadowolony – to gratuluję!

Jeżeli jednak wewnątrz coś gra do zmian, to zapraszam do zaplanowania Sukcesu.

 

Dziś, teraz proponuję porozmawiaj sam z sobą, wyjedź za miasto, wyjedź rano poza miejsce swego zamieszkania. Pospaceruj nad rzeką, w lesie, po łąkach i przeprowadź tą być może najważniejszą rozmowę życia.

 

Powiedz sobie kobieto, facecie – gdzie czujesz się najlepiej, gdzie wykorzystasz swój potencjał najefektywniej i gdzie będziesz człowiekiem sukcesu z uśmiechniętą buzią. Podejmij takie działania, abyś za dwa do pięciu lat mógł osiągnąć sukces.

 

Warto jednak uzmysłowić sobie i nie oszukiwać się – za to trzeba będzie zapłacić CENĘ.

 

Jaką cenę?

- decyzja (której podjęcie boli)

- pieniądze (trzeba się edukować)

- czas (trzeba z czegoś zrezygnować)

- Ego (czasami na naszej drodze przewrócimy się, ale musimy się podnieść i iść dalej do celu).

 

Czy są inne metody? Ja ich nie znam. No, może spadek po bogatym wujku, ale to loteria, a nie budowanie swojej osobowości.

 

Usłyszałem ostatnio takie motto: Jeżeli pomożesz jednej osobie – świata nie zmienisz, ale zmienisz świat tej jednej osoby.

 


 


„JAK rozpoznać gdzie jest twoje miejsce biznesowe?

 

Warto na początku zmian drogi biznesowej zdefiniować, GDZIE jest moje miejsce biznesowe.

Ale JAK to zrobić?

Po pierwsze należy zrobić: analizę z samym z sobą – w czym jestem najlepszy i co lubię robić. Warto czasem spytać o opinię bliskich – mamy, taty, siostry, brata – co fascynowało mnie w dzieciństwie? Rozejrzyjmy się dookoła, jak niektórzy ludzie z fascynacji i z hobby robią sobie zawód.


Często  ludzie, którzy idą do pracy wyglądają jakby nieśli na plecach ciężki plecak, albo jakby szli na skazanie. Ale często też widać ludzi, którzy zmierzają do pracy, którą lubią i wyglądają jakby niosły ich skrzydła. Warto zadbać o to, aby nasze zdolności – czasem te ukryte, połączyć z celem naszych zmian. Warto o to zadbać właśnie w tym momencie kiedy planujemy Sukces. To jest z jednej strony tak łatwe, a z drugiej tak trudne.


Nieważne co i gdzie robisz, ważne, że jesteś z tego zadowolony, promieniujesz pozytywną energią, masz odpowiednie dochody. To w konsekwencji buduje radość życia.


Patrząc na osobę lub grupę osób odnoszących sukces często myślimy – też tak bym chciał! Patrzymy na ludzi, którzy są pewni siebie, którzy emanują siłą – czasami robią tak dużo szumu wokół siebie. Typowi frontmeni. Ludzie ze wskaźnikiem Alfa, XAlfa, albo XXAlfa – myślimy – ja też tak chce! I kręcisz się w kółko, frustrujesz i chcesz COŚ zrobić, ale nie wiesz JAK!


Dlatego proponuję rozpocząć procedurę zmian.


OK. Po drugie: przyjmujemy, że wchodzimy na tę drogę i podjęliśmy DECYZJĘ – idziemy! I tu niestety,  trzeba rozpocząć SAMOKSZTAŁCENIE. To jest cały proces. To nie jest tak, że pstryknę palcami i już następuje zmiana. Warto zadać sobie pytanie – kim jestem, jaką mam osobowość, jakie mam wgrane meta programy, dlaczego tak, a nie inaczej buduję relacje itd. Itd. Tu trzeba sięgnąć do literatury i zacząć odkrywać powoli kartka po kartce swoja osobowość – tak, żeby za pół roku, za rok, a może za kilka lat ułożyć swoje puzzle osobowości. Określić swoje silne strony, określić swoje słabe strony, określić swój „biznesowy kręgosłup” i zacząć budować „biznesowe mięśnie” w taki sam sposób, w jaki robią to ludzie w fitness klubach.


OK. Już w punkcie pierwszym wiemy co najbardziej lubimy, co nam najlepiej wychodzi, co nas w dzieciństwie fascynowało i co może być naszym celem zmian. Już w punkcie drugim wiemy, że powinniśmy się zaangażować, czytać prowadzić samokształcenie, tak żeby określić swoja osobowość w aspekcie silnych i słabych stron.


Teraz, w punkcie trzecim warto określić niezbędną dla procesu samokształcenia literaturę. Na początku polecę Państwu dwie książki: „Umiejętność obcowania z ludźmi” Les Giblin oraz „Jak zrozumieć innych przez zrozumienie siebie.” Florence Littauer. Proponuje także e-boki.


Dalej to już Twoja praca i Twoje zaangażowanie.


No oczywiście jest grupa ludzi, która ma swojego trenera lub coacha. Potrafi to znakomicie skrócić czas naszych działań. Zgodnie z wiedzą, która ma 2500 lat można przytoczyć, że umysł jest jak oko – widzi wszystko, ale nie widzi siebie. Dlatego trener, coach jest jak lustro dla Ciebie, dla Twoich zachowań, dla Twojej osobowości.


Jeżeli połączysz talent, marzenia, pasję, pracę, wiedzę i cel w jeden ciąg zdarzeń to sukces jest tylko nieuniknionym jego WYNIKIEM.

 

 


 

„Biznes tradycyjny, czy MLM?”


To jest kwintesencja tego co powinniśmy zrobić.

Dokonać WYBORU.


Oczywiście, że to jest ten rodzaj decyzji, który nazywamy zerojedynkowym, można wejść, albo nie. I tak jest również w wyborze miejsca biznesowego. Będę tutaj głównie mówił o predyspozycjach człowieka jakie są potrzebne, aby efektywnie budować biznes w systemie MLM.

Dlaczego się na tym skupiam? Dlaczego skupiam się na MLMie?

Ponieważ biznes tradycyjny to w zasadzie coś co znamy od zarania ludzkości i jest to zrośnięte z nami od zawsze. O czym byśmy nie pomyśleli, to nie ma czynności, która nie byłaby zrośnięta z biznesem. Czy jemy, czy śpimy, czy marzymy, czy pracujemy, czy odpoczywamy. To wszystko w sposób pośredni, czy bezpośredni związane jest z jakimś obsługującym te zdarzenia biznesem.


Samodyscyplina, umiejętność pracy w zespole, nauczalność i zdolność do samo uczenia się, zdolność uznawania autorytetu, umiejętność wyznaczania celu i jego osiągania. Pogoda ducha, wiara w działanie, pozytywne myślenie i to co zawsze jest najważniejsze – ten wewnętrzny ogień, który pali się niezmiennie płomieniem u ludzi czynu i sukcesu. Tego nie sposób opisać, to się czuje każdym receptorem naszego organizmu.

Czy tych cech można się nauczyć? Tak, ale nie w 100%. Może w 60, 70, a może nawet w 90%. To zajmie sporo czasu. Tak często o tym piszą eksperci. To jest niewiarygodnie proste, tylko trzeba to powtórzyć 10.000 razy. To praca typu działanie, wynik działania, analiza, poprawa założeń, ponowne działania i zaczynamy znowu od nowa.


Istotą człowieczeństwa jest to, że kij jest zawsze silniejszy od marchewki. Dlaczego jest tak, że gdy znika kij – ludzie w sposób niewyobrażalny budują swoją niemoc. Chyba strach jest lepszym motywatorem, niż to wspaniałe uczucie ZWYCIĘSTWA. Jakiego zwycięstwa warto spytać. Oczywiście jednego – zwycięstwa nad sobą. Czy ta wspaniała osoba przebudzi się z letargu? Aliści niebawem zobaczymy.


Wracając do tematu zasadniczego – do wyboru. To właśnie jest istota tegoż. Czy chcemy pracować z kijem nad głową, czy stymulować się uczuciem Zwycięstwa? Wiem jedno – to takie niesamowite zjawisko. Osoba po dwóch, czterech latach w MLMie, często bez większych efektów, idzie do tradycyjnego biznesu i odnosi tam niewiarygodny sukces. Czy to we własnym biznesie, czy w teamie jako pracownik. To absolutne miraculum kiedy spotyka się taką osobę po latach niewidzenia się. W MLMie była jeszcze szarym łabędziem, a po paru latach jest już tym pięknym jak z obrazka wspaniałym Łabędziem Biznesu.


Czym jest to spowodowane?


Jestem przekonany, że SYSTEMEM SZKOLEŃ. Konieczność bycia kreatywnym, przebywanie w zespołach z wyznaczonym celem i to, czego tak często uczymy się w naszych organizacjach MLM-lowskich – POSTAWY ZWYCIĘZCY.

 

 


 

„Tak, MLM i co dalej z tym zrobić?”


Warto zacząć od bardzo, bardzo ważnej sprawy – od WYBORU MLMu, z którym mamy zamiar współpracować. Większość ludzi bowiem, którzy współpracują w tym systemie, nie dokonywali takiego wyboru. To do nich przyszedł system – bo to tak działa. Porównam to z łowieniem ryb, ale nie na wędkę tylko siecią. Po prostu cały czas setki, tysiące ludzi poszukuje partnerów biznesowych, aby wspólnie z tą osobą budować kolejne ogniwo swojej struktury, swojej sieci dystrybucji – to standard, bo po prostu tak to działa!


Jeśli miałeś już doświadczenie z tego typu działalnością gospodarczą i już się w tym systemie trochę „zakochałeś”, a może nawet bardzo się „zakochałeś”, a może też przysłowiowo „poparzyłeś” sobie łapki – to może teraz warto do tego przedsięwzięcia podejść już z zimną krwią i pokerowym spokojem. Bo czujesz, że jest tu coś dobrego, ale nie wiesz, JAK się do tego dobrać. Zastanówmy się JAK to ocenić i CO ocenić.


Warto wiedzieć na jakim ETAPIE jest firma, z którą masz zamiar współpracować. Na tej podstawie podejmiesz decyzję, robiąc wcześniej analizę, czy:


1. Firma właśnie wchodzi na rynek i ja się do niej przyłączam, ale jest to okres pionierski i może rok, może dwa nie będzie takiego przyspieszenia o jakim marzę,
2. Firma jest około dwa trzy lata na rynku, wchodzi w stabilny okres pierwszej fazy wzrostu i szykuje się ten najważniejszy moment kiedy nastąpi faza bardzo dynamicznego wzrostu, a wykres będzie zbliżał się do osi pionowej. Można teraz wsiąść do tego pociągu, bo może zacznie się przyspieszanie, ale jakże to trudna decyzja, bo jakże to ciężko ocenić, że to już TEN moment.
3. Firma jest w okresie stabilnego obrotu. Firma jest na rynku pięć siedem lat lub więcej i może wszystko się wydarzyć, może być stagnacja, a również szybki dynamiczny wzrost w drugiej fazie wzrostowej.


Nie ukrywam, że to bardzo trudna decyzja i bardzo trudna analiza i przewidywanie co się wydarzy w przyszłości. Dlatego najlepiej jest omówić te zagadnienia z silnym merytorycznym partnerem. Powinno się w czasie tej rozmowy przywołać wszystkie za i przeciw. Oczywiście z takim partnerem, który potrafi REALNIE ocenić sytuację biznesową, a nie jest totalnie „zakręcony” na punkcie danej firmy, czy w danym MLMie.


Warto również przyjrzeć się PRODUKTOWI – oczywiście standardem jest w MLMie, że produkt jest bardzo dobrej jakości i efektywny w swojej skuteczności. Jeżeli tak jest to znakomicie poprawia wizerunek firmy. A co za tym idzie ułatwia działania marketingowe.


Wskazane jest także, aby zrobić analizę cenową. Dlaczego? Aby móc sobie powiedzieć, czy cena na ten produkt nie jest przypadkiem kosmiczna. Co to znaczy? Warto porównać, czy na rynku nie istnieją, a szczególnie na rynku biznesu tradycyjnego, podobne produkty. I należałoby przyjrzeć się ich cenie, czy nie jest niższa nawet o połowę lub o 30%.


Nie wierzmy w magię marketingu – ona także musi być RACJONALNA i oparta o REALIA. I trzeba chodzić po ziemi. Oczywiście można nakręcić ludzi emocjonalnie, żeby używali produkty nawet dziesięciokrotnie razy droższe od swej rzeczywistej wartości. Tylko to już nie jest biznes. Kiedyś ktoś to nazwał sekty gospodarcze.


Może coś w tym jest? , każdy ma prawo robić, to co lubi. Przepisy prawne ustanowione są po to, aby reagować, jeśli coś wykracza poza przyjęte zasady społeczne i normy.


Jest jeszcze jedna ważna rzecz, którą warto wspomnieć. To definicja, która mówi nam czy mamy do czynienia z systemem sprzedaży bezpośredniej, czy z typowym MLMem. W MLMie produkt musi być zużywalny. Najlepiej co miesiąc. Natomiast jeśli jest to produkt kupowany raz na kilka lub kilkanaście lat – to jest to sprzedaż bezpośrednia, bardzo często ubrana w specyficzne plany marketingowe, aby uatrakcyjnić finansowo i prestiżowo ten system. Nie ma w tym nic złego, przecież to bardzo mądre. Warto także rozumieć, że są plany marketingowe w MLMie bardziej nastawione na sprzedaż i bardziej na samokonsumpcję. Nie warto krzyczeć, że nie istnieje system MLM nie oparty o samo konsumpcję – bo i takie są.


Marketing to umiejętność sprzedaży i dobrze o tym wiemy. Ale sprzedaży nie tylko produktu. Warto sprzedawać także wizje, idee i wiedzę. Oczywiście stara maksyma mówi, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i zawsze właściciele firmy pracujący w systemie MLM będą robili wszystko żeby zwiększyć sprzedaż – bo to jest istota biznesu. Aliści warto zachować w tym umiar, bo często pogoń za zbyt nazwijmy to prześmiewczo „godziwym zyskiem” – w konsekwencji wykłada firmę.


Warto przekonać się, że do wyboru firmy z którą mamy współpracować najlepiej jest podchodzić w sposób wyważony. Warto też stale monitorować, GDZIE jesteśmy w tym biznesie – w jakiej fazie i nie usypiać naszego umysłu kolejną dawką emocji.


Przejdę do rzeczy bardzo ważnej, można powiedzieć do rzeczy kluczowej – z KIM pracujesz i z KIM współpracujesz. Bez tej analizy nie można zamknąć procesu decyzyjnego.


Będę Państwa namawiał do realnej oceny, czy osoba, która będzie z Tobą współpracować da Ci wiedzę, wsparcie i będzie Cię stymulować do wzrostu.


Masz sponsora i linię sponsorską? To ludzie, którzy Ci pomogą. MLM to niezapomniane przeżycia.

POWODZENIA W ROZWOJU!